Gebeten door tanden.

De verhaaltjes van ‘verteleensmamatoenjijnogeenkleinmeisjewas’ scoren erg hoog in Gust zijn naarbed ritueel. Dan vertel ik over mijn schoen die zoekgeraakte in de zandbak van school na een spelletje schoen-ingraven. Dat ik toen ook straf kreeg en de hele dag op 1 schoen verder hoste vindt hij -uiteraard- de leukste details. Of van de kikkervisjes en vuurgekleurde salamanders die ik zoeken ging met mijn papa in de natte plassen. Maar wat in Gust zijn slaapkamertje nog niet passeerde aan de bedrand, dat is het uuuuuren zoeken als jong meisje naar haaientanden in de soms koude golven aan de kant van de zee.. Een heus verhaal voor een 4-jarige, met nog tastbare gevolgen.

Gust bewaarde die gevolgen al een hele poos in de schatkist op zijn marmeren (marmer is bijna terug in, ik zeg het je!) vensterbank. Om de één of andere reden viste Gust ze deze ochtend op en vroeg me naar het verhaal achter de zwarte stukjes roofvis. Wikipedia leerde me dat ze wel eens van het tertiaire tijdperk kunnen dateren. Weet je wel, dat volgt op het krijt. Wel erg lang geleden. En al bijna net zo een eeuwigheid als ik ze bewaarde vanwege de mooie heugenis.

Image

IMG_5056

IMG_5055

IMG_5057

Ook zin in wat extra tanden? Schepnet bij de hand, een portie geluk én geduld, een schatkist voor de vondsten en een goed stel ogen. Meer heb je niet nodig aan dat strand van Cadzand!

 

Een gedachte over “Gebeten door tanden.

Geef een reactie

